Jessie gaat op reis; getting to know Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gewoon Jessie - WaarBenJij.nu Jessie gaat op reis; getting to know Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gewoon Jessie - WaarBenJij.nu

Jessie gaat op reis; getting to know Sydney

Door: Jessie

Blijf op de hoogte en volg Gewoon

02 Mei 2015 | Australië, Sydney

Hey guys, how are ya? ;-)

Ik heb nu een aantal dagen Sydney erop zitten. Morgen is mijn laatste volwaardige dag hier. Ik heb Sydney en haar inwoners dus best goed kunnen observeren, waarbij me een aantal dingen zijn opgevallen.

Ondanks eerder gezegd door mijn vliegtuigmaatje lopen hier toch best wel veel Australiërs rond. Duh, zou je zeggen. Maar volgens Annette was het eerder 'spot the australian' dan andersom. Van het aantal inwoners van Sydney is zo ongeveer 65% constant aan de telefoon. Van de mannelijke Australiërs draagt zo ongeveer 90% een baard. Surfdudes lopen nog steeds in hun zwembroek de bus in. Ook al is het maar 15 graden. En last but not least, iedereen maar dan ook echt iedereen van rondom mijn leeftijd hier in Sydney ziet er prachtig uit. Het is dus een echte (dure) fashion stad.

Sydney heeft best veel moois te bieden: het opera house, great harbour bridge, hyde park, darling harbour, chinese garden, manly en bovenal Bondi Beach. Zo noem ik maar een paar dingen waar ik naartoe ben geweest. Ik ben er wel achter gekomen dat mijn voorkeur uit gaat naar de natuur. Ik heb dan ook mijn ogen uit gekeken op Bondi tijdens de coastal walk en op Manly beach.

Op de stad eerlijk gezegd, ben ik wel een beetje uitgekeken. Begrijp me niet verkeerd, het is een leuke stad. Gezellig, duidelijk, goed OV en het heeft veel te bieden. Maar zoals ik al zei ben ik meer van de natuur. Ik heb het hier dus wel een beetje gezien! Dat komt vast en zeker ook door het regenweer. Morgen ga ik hopelijk (even het weer afwachten) naar de Blue Mountains. Een prachtig stuk natuur, daar heb ik onwijs veel zin in!

Ik heb vandaag ook een extra excursie geboekt maar daar komen jullie volgende week wel achter wat dat is! Op naar Cairns, sunny met 30 graden here I come!

  • 02 Mei 2015 - 13:38

    Jos:

    Hey Jessie! Jij vermaakt je prima zie ik. Geniet van de tijd dat je er bent. Zoveel mogelijk cultuur en natuur opsnuiven! Leuke verslagen :) Groetjes, Jos

  • 02 Mei 2015 - 18:40

    Joke:

    Mooi verslag, mooie foto's en goede observaties. Kortom: een prima reisverslaggeefster..... ik kijk uit naar de rest van je avonturen. Geniet ze!

  • 02 Mei 2015 - 23:20

    Cindy:

    heey Jessie .
    Leuk dat je het zo leuk daar hebt veel plezier nog gr familie jordens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gewoon

Actief sinds 23 April 2015
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 5047

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 23 Mei 2015

Jessie gaat op reis

Landen bezocht: