Jessie gaat op reis; voorbereiding - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Gewoon Jessie - WaarBenJij.nu Jessie gaat op reis; voorbereiding - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Gewoon Jessie - WaarBenJij.nu

Jessie gaat op reis; voorbereiding

Door: Jessie

Blijf op de hoogte en volg Gewoon

24 April 2015 | Nederland, Helmond

‘Een hele fijne vakantie!’ roepen mijn lieve collega’s mij na. Dan voelt het pas echt dichtbij, wanneer dat elk half uur tegen je gezegd wordt. Ik heb een lief kaartje ontvangen van een collega en een beschermengeltje van een andere collega. Mijn kamergenootjes hebben me een lippenbalsem met extra sunscreen gegeven, dat heb je wel nodig daar zeiden ze. Van een vriendinnetje en mijn tante heb ik zelfs nog een gelukpoppetje en een reisbuddha gekregen. Dat moet dan toch helemaal goed komen? Zou je zeggen..

Wat ben ik een partij nerveus! Super spannend is het. Dan vraag je je af, waar kijk je dan tegen op? Nou.. tegen de vlucht. Niet het vliegen opzich, maar het overstappen in Hong Kong. Helemaal in mijn eentje. In Sydney heb ik alle tijd, in Hong Kong niet. Mijn grootste angst is toch echt wel verdwalen en te laat komen. Heeft toevallig iemand een routebeschrijving van het vliegveld in Hong Kong?!

De weerberichten van afgelopen week doen me ook niet geruststellen, de grootste storm sinds 8 jaar. Daar ga ik naartoe zei ik tegen mijn vriend. Die overigens van praten weet, aangezien hij in New York verbleef tijdens orkaan Sandy. Maar het valt allemaal wel mee, zo probeert hij me gerust te stellen. Ik dacht dan ook wel: ‘hey, dan zie je het eens op een andere manier dan al bosjes toeristen’. Maar een mooi, opgeruimd Bondi Beach zou ik toch wel ernstig op prijs stellen! Maar toen kwam er een waarschuwingsbericht van het lokale nieuws op facebook:

**SPIDER ALERT** Now that the storm has passed, here's a handy reminder from the NSW Police: "Spiders. Sorry to bring this up but the wet weather also displaces all sorts of crawlies. Spiders get 'flushed' out of their homes and will seek out a dry spot. Any shoes left out in the past few days can be an inviting spot. Give shoes a really good shake and tap on the ground. Check near the front and back doors and laundries. Snakes; not sure if they are hibernating yet, but be conscious of these slippery little creatures also. If seen, contact a local snake catcher, who would be trained in safely catching and releasing them. Don't ask your husbands mate, cousin Lily or uncle Fred."

OMG GODZILLA!

Dit stukje gaat dus eigenlijk over mijn voorbereiding. Koffer gepakt, check. Paspoort, check. Tickets, check. FOTOTOESTEL, CHECK! Maar wat doe ik eigenlijk met mijn avonturen? Beleef ik ze alleen of neem ik jullie mee in mijn nieuw avonturenboek genaamd: Avonturenboek 3: Jessie alleen op reis. (Vraag voor meer info naar de eerste twee avonturenboeken: Jessie gaat op zichzelf en Jessie vind de liefde van haar leven. Hihi.)

  • 24 April 2015 - 11:20

    Henk & Maria:

    Jessie,
    Heeeeeeeeeel veel plezier en die spinnen en slangen gaan gewoon weer terug waar ze vandaan kwamenl

  • 24 April 2015 - 12:51

    Sandy:

    Super gaaf dit zeg! Geniet ervan... En pas goed op jezelf

  • 24 April 2015 - 17:06

    Els :

    Jessie ik wens je een behouden vlucht, een zeer goede reis, veel ervaringen opdoen en ik houd je reis verslag bij en alles wat je mee gaat maken zijn misschien wel nuttige weetjes voor de toekomst! Toi Toi Toi
    En weer heelhuids thuis komen!!! Dikke kus

  • 24 April 2015 - 17:52

    Carmen:

    Hee Jessie!! Na lang wachten is t dan zover!! Heel veel plezier en succes op jou reis! Echt super knap van je dat je dit op eigen houtje gaat doen, super stoer!! Een hele goede reis!! Groetjes Carmen

  • 24 April 2015 - 19:49

    Karin :

    Hoi Jessie, ik wens je een superfijne reis, je hebt het verdiend. Geniet ervan en ik ga je volgen. Goede reis en tot ziens bij ORO! Groetjes, Karin

  • 24 April 2015 - 22:05

    Marjon Derks:

    Heel veel plezier stoer. Geniet ervan . Ik ga je volgen . Goede reis en kom straks weer goed thuis. ☺

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gewoon

Actief sinds 23 April 2015
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 5048

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 23 Mei 2015

Jessie gaat op reis

Landen bezocht: