Jessie gaat op reis; chapter 3 - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Gewoon Jessie - WaarBenJij.nu Jessie gaat op reis; chapter 3 - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Gewoon Jessie - WaarBenJij.nu

Jessie gaat op reis; chapter 3

Door: Jessie

Blijf op de hoogte en volg Gewoon

15 Mei 2015 | Australië, Alice Springs

Oepsie, ik lig een klein beetje achter op schema. Maar dat krijg je ervan met een aantal dagen geen bereik.

Ik heb mijn bezoek aan Cairns nog wat interessanter gemaakt door uit een vliegtuig te springen. Maarliefst 4km hoog jaja. Wat een kick! Ik heb ook het oudste oerwoud van de wereld bezocht, daintree forest. Overweldigend om te zien, planten die al miljoenen jaren bestaan. Beesten die al miljoenen jaren bestaan. Ook ben ik naar cape tribulation geweest, de baai waar de 'whitefellah' aan land is gekomen in 18.. zoveel. Geen idee, geschiedenis is niet mijn sterkste punt hihi.

Met het oerwoud en een flink verbrande huid een dag erna waardoor ik even ziek ben geweest kwam mijn vakantie in Cairns tot haar einde. Op naar Alice springs.

Terwijl ik lekker van mijn vlucht had genoten stapte ik in een wat koele omgeving uit. Koeler als gedacht in elk geval. Het was nog steeds wel goed te doen, zo'n 20 graden ongeveer. In Alice had ik alleen maar de 3 day wayoutback tour op de planning. Dus 1 dagje in het resort en ik mocht weer uitchecken. Met mijn geweldige planningskills stond mijn koffer netjes voor 8 uur, zoals gewenst, bij de receptie. Daar kwam ik een portugees stelletje tegen die ook de 3 day wayoutback tour gingen doen. We hebben even gezellig gekletst en onze schema's vergeleken, bleek dat bij hun op de planning een 4.45 pick up stond. Ik herinnerde me toch echt 5.45, maar ik zoals ik ben begin te twijfelen en kan het niet meer terug kijken (want mijn koffer stond al bij de receptie). Dan maar een uur eerder op staan voor de zekerheid. Helaas zaten we niet in dezelfde groep en was hun tour gewoon eerder begonnen.

De eerste dag ben ik om 5.45 als eerste opgehaald. In totaal waren we met 16 personen, waarvan er twee maar 1 nacht bleven. Na een 5 uur durende bumpy ride zijn we naar Uluru gereden. Een heilige rots voor de aboriginals, heel leuk natuurlijk maar de natuurgeschiedenis boeit me meer. De rots is miljoenen jaren geleden ontstaan nadat Australië als het ware samengeperst werd. Daardoor duwde de aardplaten tegen elkaar en kwam er 1 uiteindelijk boven de aardbodem. De rots reikt ongeveer 350 meter boven de grond en is zeker 6 km diep onder de grond (verder dan 6km is niet te meten dus waarschijnlijk is hij nog veel groter). Het gaat hier dus om 1 rots.

De tweede dag zijn we naar Kata Tjuka geweest. Daar hebben we best een stevige wandeling gemaakt door de Valley of the winds, nou letterlijk gezegd. Ik moest mijn hoed onderweg toch aardig wat keren vasthouden! Ook deze rots is zoals bovenstaande manier ontstaan en heeft een heilige betekenis voor de aboriginals.

De derde dag zijn we naar de Kings Canyon geweest. Een prachtig hoge rots waar je zonder de religie van de aboriginals te verstoren kunt beklimmen. Voordat we gingen zij onze lieve gids Jason nogneven dat er vorig jaar een engels 22 jarig meisje was gevallen, twee uur heeft liggen creperen en is overleden. Fijn! Om zoiets te horen voorat je gaat. met enige angst ging ik de stijle beklimming aan, er stond namelijk weer een stevige wind en het was allemaal erg smal en stijl. Volledig buiten adem met drie rust punten ertussen kwam ik op de top aan. Poeh, waar is mijn conditie? Prachtige uitzichten te zien en een mooie wandeling van in totaal 5 uur.

Tijdens al deze dagen heb ik veel opgetrokken met een amerikaanse, we hebben gezellig samen geswagd onder de sterren. Duizenden sterren en zelfs de melkweg is te zien in de outback. De tweede dag heb ik zelfs gedoucht in een werkelimke bushdouche, het water moest ik zelf opwarmen door het vuurtje te maken. Een hele leuke ervaring maar brrrrrr wat had ik het koud! Lekkere lunches en diners bereid op een kampvuur waren all-inclusive. Al met al, vergeet ik een hoop te vertellen, maar heb ik een super leuke tour beleeft en Alice van haar goede kant mogen bekijken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gewoon

Actief sinds 23 April 2015
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 5040

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 23 Mei 2015

Jessie gaat op reis

Landen bezocht: