Jessie gaat op reis; getting to know Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Gewoon Jessie - WaarBenJij.nu Jessie gaat op reis; getting to know Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Gewoon Jessie - WaarBenJij.nu

Jessie gaat op reis; getting to know Cairns

Door: Jessie

Blijf op de hoogte en volg Gewoon

07 Mei 2015 | Australië, Cairns

Ik heb jullie mijn reis naar Cairns al verteld, nu mijn eerste indruk nog.

Cairns is een kleine stad met een droog en nat klimaat in plaats van zomer en winter. Op het moment dat ik er ben is het droge seizoen begonnen wat ook wel de winter genoemd wordt. Het is hier iedere dag rond de 30 graden of er iets onder en zonnig. Om dit klimaat is Cairns denk ik erg geliefd onder backpackers. Ik heb het idee dat de leeftijd gemiddeld rond de 18 ligt en het uitgaansleven is te vergelijken met dat van Lloret de Mar.

Omdat het zo'n prachtig weer is, is er van alles te beleven. Het centrum is volgepropt met reastaurants, bars en café's. Voor ieder wat wils dus. Ik ben gisteren bij de great barrier reef geweest, super gaaf om te doen en de weersomstandigheden waren voor de verandering super!

Omdat ik lekker mijn eigen gang kon gaan heb ik me bij iedere drop off redelijk afgezonderd. Dan zouden de vissen het minst bang voor me zijn dacht ik. Ik heb meegezwommen in scholen van vissen, zo dicht bij dat ik ze aan kon raken. Ik heb blauwe vissen bang gemaakt die daarna groen werden. Bovenal heb ik het koraal zien reageren op mijn aanwezigheid. Zwaai er overheen of knip in je vingers en verschillende koralen sluiten en gaan weer langzaam open. Echt prachtig! De great barrier bestaat veel uit hard koraal, ik heb vooral de branchcoral en de braincoral waargenomen maar natuurlijk veel meer! Hoe fijn is het om met je snorkel 3 meter naar beneden te duijen en te zoeken naar de geheime plekjes van de vissen! Iets minder fijn voor je oren trouwens... auw!

Daarbij heb ik weer super leuke mensen ontmoet. Twee meiden uit Duitsland en een stel uit Nederland. Tijdens de reis ernaartoe heb ik kunnen genieten van de prachtige kustlijn.

Iemand verwacht van mij dat ik in mijn vakantie goed nadenk over wat ik wil met mijn leven, best moeilijk! In mij zit een instinct dat zooooo graag een extreme gap zou willen doen maar dat is echt een huge step. Onderweg heb ik ook wat inspiratie opgedaan onder de mensen. Ik heb een helpende in rampgebieden ontmoet, een kinderzuster en een winkelbediende in een camerawinkel, een diëtiste, een politieagente en een elektrisch ingeneur. Zo divers! Hoe kan ik in godsnaam erachter komen wat ik wil.....

  • 07 Mei 2015 - 19:15

    Karin Vervoort:

    Hey Jessie, top verhalen en fijn dat je je zo goed vermaakt. Ik vind het knap wat je zo allemaal doet. Life is complicated. Maar blijf gewoon lekker genieten dat is nu het belangrijkste, de rest valt waarschijnlijk wel op zijn plaats. Kijk weer uit naar het volgende verslag. Cheerio (of wat hebben ze daar voor kreet), Karin

  • 15 Mei 2015 - 10:09

    Marjon.:

    Wat leuk om te lezen. Ik vind het zo knap wat je doet. Je komt er wel achter wat je graag wil. Dat weet ik zeker .Je bent een super sterke stoere mooie meid .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gewoon

Actief sinds 23 April 2015
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 5034

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 23 Mei 2015

Jessie gaat op reis

Landen bezocht: