Jessie gaat op reis; the arrival - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gewoon Jessie - WaarBenJij.nu Jessie gaat op reis; the arrival - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gewoon Jessie - WaarBenJij.nu

Jessie gaat op reis; the arrival

Door: Jessie

Blijf op de hoogte en volg Gewoon

29 April 2015 | Australië, Sydney

Tadaaa! Daar ben ik dan! Pas na de eerste dag rondgestruind te hebben in Sydney besef ik me pas dat ik in Australië ben.Verrassend genoeg vind ik het best wel op Nederland lijken. Op dit moment is er helaas hetzelfde klimaat als thuis. Rond de 15 graden en een aantal buien door de dag heen...

How! Ik moet eigenlijk bij het begin beginnen, de reis was...... stressvol begonnen toen bleek dat ik mijn visum zelf had moeten regelen en niet het reisbureau. Denk je voorbereid op reis te gaan, sta je op schiphol en zeggen ze tegen je dat je niet mee mag. WAT!?!? Gelukkig konden ze me bij een andere balie helpen met het visum en was bet enigste probleem wat ik eraan over hield dat ik Nick snel 3 kusjes heb moeten geven en moest rennen naar de gate (die gelukkig lekker dichtbij was én de stewardessen liepen voor me dus echt haasten hoefden ik gelukkig niet meer).

Al voordat we opgestegen waren kwam ik erachter dat mijn gezelschap een ex-inwoonster van Sydney was, inmiddels verhuisd naar Romenië. BINGO! Dacht ik. Ik kon namelijk mijn functie /follow (hé Nick? :-P) aanzetten op Hong Kong airport. Na 24 uur reizen met daarbij het tijdsverschil +8 uur kwam ik om half 9 's avonds aan in Sydney. Daar werd ik aangesproken door de chauffeur van de transfer bus. Goedzo, is dat ook weer geregeld. Uiteindelijk lag ik om 11 uur in bed en na een kort skype gesprek met Nick kon ik lekker gaan slapen. En moe dat ik was, ik had namelijk niet kunnen slapen tijdens de vlucht, die rot nekproblemen ook!

Zoals ik al zei vandaag heb ik de eerste dag in Sydney doorgebracht. Ik heb wat kilometers afgelegd dat kan ik je wel vertellen! Maar wel alles op mijn gemakje, ik hoef tenslotte met niemand rekening te houden! Ik ben door de mooie botanische tuinen die Sydney heeft naar een uitzicht gewandeld over de Harbour bridge en het Opera House. Toen ben ik langs de haven doorgewandeld naar het Opera house zelf. Heb jij ooit foto's gezien en zie je dan altijd kleine vierkantjes in het witte dak? Een soort reliëf? Blijkt dat dat ding gewoon beplakt is met, wat lijken te zijn, badkamertegeltjes hihi. I touched them, so proud.

Tijdens mijn tocht hoorde ik wat nederlanders praten, zij hadden me wat tips gegeven met betrekking tot het openbaar vervoer. Zodoende ben ik dus ook met de ferry naar Manly geweest, een ander stukje van Sydney geloof ik. Echter begon het toen te gieten en heb ik zowat rechtsomkeer gemaakt (nadat ik een super schattig broekje had gekocht, de Australische school uit zag gaan, super schattig al die kinderen in kostuums... en een broodje te hebben gegeten). Op met de bus naar huis, ook een hele beproeving als er niet gemeld word welke halte next up is, maar het is gelukt. Trots dat ik ben!

Eenmaal 'thuis' heb ik met de receptioniste mijn plannen gemaakt/besproken, tjah ik wil het toch graag met iemand doen. Vandaag heb ik roomservice besteld en vroeg te bed, want ik ben toch wel erg moe. Plannen voor deze week: Darling Harbour, city zoo, chinese garde, china town, blue mountains, paddington market, shopping on oxford street, skyline night photography, bondi market en bondi beach coastal walk.

  • 29 April 2015 - 20:10

    Marjon :

    Super dat je goed bent aangekomen. Jammer dat het weer minder is. Heel wat plannen geniet ervan .ben benieuwd naar de mooie foto.s gr

  • 30 April 2015 - 16:52

    Ria Schifferling:

    Spannend. Leuk om te lezen.
    Hopen dat het weer wat beter wordt,dat maakt het toch een stuk leuker.
    Genieten maar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gewoon

Actief sinds 23 April 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 5037

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 23 Mei 2015

Jessie gaat op reis

Landen bezocht: